Actueel

Destinationmakers
Op weg naar klimaatneutraaltoerisme

Op weg naar klimaatneutraaltoerisme

De Floriade in Almere was dit jaar het decor van de jaarlijkse Toerismetop, georganiseerd door het Ministerie van Economische zaken, het NBTC en de provincie Flevoland. Harde regen en wind, heel normaal voor de periode van het jaar, waren volop...

Lees meer
‘Business Walk and Talk’ op het Noord-Hollandpad

‘Business Walk and Talk’ op het Noord-Hollandpad

Een groep eerstejaarsstudenten Creative Business van Hogeschool Inholland lanceerde in juni twee filmpjes over het concept buitenoverleg van de organisatie Business Walk and Talk en koppelde het aan de wandelmogelijkheden op het Noord-Hollandpad....

Lees meer
Museum W: nieuwe hotspot in Limburg

Museum W: nieuwe hotspot in Limburg

Afgelopen weekend was de langverwachte opening van Museum W in Weert met daarbij de openingstentoonstelling Forever Endeavour van de kunstenaar Job Smeets, eigenaar van Studio Job. Voor het Limburg Magazine mocht ik eerder dit jaar Job Smeets...

Lees meer
Bloembollen decor wandeling Noord-Hollandpad

Bloembollen decor wandeling Noord-Hollandpad

Kleuren doen zoveel met de mens, daar wordt je toch vrolijk van? Voor onze opdrachtgever het Noord-Hollandpad mocht ik afgelopen vrijdag de jaarlijkse seizoenwandeling organiseren, dit keer door de bloeiende bollen in de kop van Noord-Holland. Met...

Lees meer
BUAS-studenten onderzoeken wandelaars op keuzegedrag

BUAS-studenten onderzoeken wandelaars op keuzegedrag

Hoe oriënteert een wandelaar zich in de wirwar van informatieaanbod? Hoe ervaart een 45-plusser de route en hoe deelt hij/zij de ervaring van de wandeling in vergelijking met jongere wandelaars? En hoe inspireren we als Destinationmakers, Wandelnet...

Lees meer
Vers van de pers: Limburg Magazine #2

Vers van de pers: Limburg Magazine #2

Op 11 maart jl. vond in het nieuwe Museum W in Weert de feestelijke lancering plaats van het tweede Limburg Magazine in nieuwe stijl. Directeur van Limburg Marketing Giel Polman overhandigde het eerste exemplaar van het magazine aan kunstenaar Job...

Lees meer
Wandelen: populair, gezond en hip

Wandelen: populair, gezond en hip

De Nationale Wandelmonitor van Wandelnet levert ook dit jaar weer interessante cijfers en wetenswaardigheden over wandelen in Nederland. Een derde van alle Nederlanders maakte het afgelopen jaar een wandeling van 5 tot 10 kilometer, iets meer dan...

Lees meer
Wandelonderzoek: wat maakt een route interessant?

Wandelonderzoek: wat maakt een route interessant?

In opdracht van Destinationmakers.nl onderzochten studenten van Breda University of Applied Sciences diverse wandelroutes en de beleving daarvan bij verschillende leeftijdsgroepen. Daarbij keken ze naar de succesfactoren en gedrag voor, tijdens en...

Lees meer
Fietsen voor het klimaat van Breda naar Groningen

Fietsen voor het klimaat van Breda naar Groningen

Van Breda naar Groningen, zo loopt de kustlijn van de toekomst als we geen maatregelen treffen tegen de klimaatveranderingen. Op maandag 14 juni fietsten 700 bekende en minder bekende wielrenners uit heel Nederland (een deel van) deze route van 375...

Lees meer
Nieuw Limburg Magazine met routes en verhalen

Nieuw Limburg Magazine met routes en verhalen

In samenwerking met CMC Marketing & Media produceerde Destinationmakers.nl het nieuwe Limburg Magazine voor opdrachtgever Limburg Marketing. Op dinsdag 16 maart werd het eerste exemplaar officieel overhandigd aan Giel Polman, directeur van...

Lees meer
Nog weinig animo voor zomervakanties

Nog weinig animo voor zomervakanties

Voor de reisbranche was het een spannende week. Wat zou Mark Rutte op de persconferentie gaan zeggen over de zomervakantie…? Niet veel meer dan wat we al verwachtten. Per 15 juni mogen we weer naar een paar landen reizen, waaronder de voor...

Lees meer
Citymarketing: wie kiest wordt gekozen

Citymarketing: wie kiest wordt gekozen

Omdat het alweer even geleden is dat we zelf op school zaten, houden we onze kennis op andere manieren bij. Bijvoorbeeld tijdens het afgelopen Nationaal Congres Citymarketing in Eindhoven. Het thema was Transformatie en Eindhoven was zelf het...

Lees meer
Vías Verdes: van vakantieplezier naar businessmodel

Vías Verdes: van vakantieplezier naar businessmodel

Van je eigen vakantie-ervaring een nieuw vakantieconcept maken? Ja hoor, dat kan! Toen Marjan vorige zomer met hoge temperaturen op haar mountainbike door het Spaanse binnenland fietste, begon die gedachte op te borrelen. Het zou toch mooi zijn als...

Lees meer
Marktonderzoek waar je wat aan hebt

Marktonderzoek waar je wat aan hebt

De fietstrektocht wint aan populariteit. Uit het Fietsvakantieonderzoek 2019 blijkt dat de afgelopen twee jaar 103.000 mensen een fietstrektocht in eigen land maakten en dat ze dat gemiddeld 2,2 keer doen. Wat neerkomt op zo’n 227.000 tochten per...

Lees meer
Actief op het Noord-Hollandpad voor meerdere doelgroepen

Actief op het Noord-Hollandpad voor meerdere doelgroepen

Wandelaars in hokjes stoppen. Het lijkt tegenstrijdig, toch is het precies wat Wandelnet heeft gedaan. De stichting, die het wandelen in Nederland promoot, heeft zes type wandelaars gedefinieerd. Zo zijn er avontuurlijke wandelaars, gezellige...

Lees meer