In samenwerking met CMC Marketing & Media produceerde Destinationmakers.nl het nieuwe Limburg Magazine voor opdrachtgever Limburg Marketing. Op dinsdag 16 maart werd het eerste exemplaar officieel overhandigd aan Giel Polman, directeur van Limburg Marketing.

De routes, natuurgebieden en plaatsen in Noord- en Midden-Limburg (en net over de grens) worden in het magazine aan de hand van verhalen in beeld gebracht om bezoekers van ver en dichtbij, fietsers, wandelaars en ruiters, te inspireren. Het is altijd een uitdaging om alle partners en mooie locaties een plaats te geven in het magazine. Met verschillende bloggers en een nieuwe vormgever hebben we gezocht naar een speelse manier om bijvoorbeeld de Maas, de fietsroute, de kunstwerken en de terrassen in beeld te brengen. Wandelvrouw Bregje Schipper zette met haar blog het Hertogenpad opnieuw op de kaart. Deze langeafstandwandelroute van Breda naar Roermond loopt onder meer door de Groote Peel en het prachtige Leudal. Natuurliefhebber en bioloog Ton Lenders vertelt al wandelend over de geschiedenis van De Meinweg, de adderpopulatie en het gagelplantje dat er bloeit en waar een heerlijk streekbier mee wordt gebrouwen.

 

Nieuwe insteek

We hebben voor een nieuwe, frisse aanpak gekozen. In tegenstelling tot eerdere uitgaves van het Limburg Magazine, waarbij voorheen de informatie per plaats werd gedeeld, hebben we nu gekozen om persoonlijke ervaringen van de bloggers en verhalen over de verschillende plaatsen aan de hand van routes centraal te zetten. De samenwerking met bloggers heeft een extra meerwaarde omdat de regio zo ook onder de aandacht van specifieke doelgroepen en volgers op hun eigen platforms wordt gebracht. Deze zou je anders als VVV niet zo snel bereiken.

Lancering De reportage van de officiële lancering van het Limburg magazine kan je hier bekijken.

Op de website Hart van Limburg kan je het Limburg magazine online lezen én op ISSUU

Wil je een gedrukte versie ontvangen, bestel dit gratis (alleen verzendkosten) via de webshop van Hart van Limburg.