Het team

Wie zijn wij?

Team van professionals

Het team van Destinationmakers gaat iedere keer weer met enthousiasme op zoek naar nieuwe routes, regio’s en bestemmingen en de verhalen daarbij. We werken regelmatig samen met bloggers om een groter bereik te creëren voor de opdrachtgever.

Marjan Gielen

Marjan is geboren en opgegroeid ‘oppe Boukoul’ in Limburg. Van haar vader mocht ze als kind niet verder dan de laatste weidepaal fietsen. Maar ze wist al snel dat ze de wereld na de laatste paal wilde ontdekken. Op de brommer bij haar moeder reden ze samen de vrijheid tegemoet en maakten ze van alles mee. Aan de hand van de wereldbol droomde ze van verre reizen met de fiets, bus of trein.
Haar eerste auto, een Renault 5, gaf haar een ultiem gevoel van vrijheid. Ze volgde in Breda een toeristische opleiding aan de Breda University (voorheen NHTV) die haar paste als een jas en vulde deze later aan met Nima-C, strategisch marketing management.

Destinationmakers

Na verschillende rollen bij de reisorganisatie ATPI en zeven jaren als docent en adviseur internationale studentenwerving bij de Hogeschool Inholland, was de drang naar zelfstandig ondernemerschap groot. Ze zette met twee compagnons de glossy B- magazine in de markt voor de gemeente Bloemendaal en begon in 2018 met Destinationmakers.

Marjan woont nu zowel in Noord-Holland als in Limburg. De duinen, het strand, dichtbij Haarlem enerzijds en de gastvrijheid, de bossen en het goede leven van Limburg anderzijds bieden het beste van twee werelden.

“Het liefst werk ik, samen met mijn partners en mijn team, voor opdrachtgevers die mij inspireren om aan de slag te gaan met onderwerpen over reizen, ontdekken en bewegen.

Ik ga op zoek naar de verhalen die iets toevoegen aan de belevenis.”   

Tanja Clercx

Tanja Clercx is oprichter en eigenaar van CMC Marketing en Media (CMCmedia.nl) het bureau voor een aantal goed scorende en exclusieve mediakanalen in Limburg. Zo verzorgt CMC Marketing en Media bioscoopreclame voor Foroxity bioscopen, radioreclame op Qmusic Limburg, digitale snelwegreclame en zijn ze uitgever van diverse magazines in de provincie Limburg.

Limburg Magazine

Toen Limburg Marketing CMC Media benaderde om een jaarlijks informatief magazine voor toeristen te ontwikkelen, ontstond de samenwerking met Destionationmakers dat zorgdraagt voor de redactie. “Ik ben al bevriend met Marjan sinds onze studietijd en weet dat zij veel ervaring heeft in toeristenmarketing. Hierdoor ontstond ook een zakelijke samenwerking. Dat dit goed heeft uitgepakt, blijkt uit het feit dat we al voor het derde jaar met veel plezier het Limburg Magazine maken.”

“Ik ben al bevriend met Marjan sinds onze studietijd en weet dat zij veel ervaring heeft in toeristenmarketing.”   

“Samen vonden we een perfecte match door mijn netwerk en knowhow van Spanje te combineren met de doortastende werkwijze van Marjan.
Zo brengen we het Spaanse en Nederlandse denken en uitvoeren mooi in evenwicht.”

Marion Hoogwegt

Op haar website MaXperience Spain (kusuitspanje.com) deelt Marion haar ervaringen over haar leven in Spanje waar ze al ruim dertig jaar woont. Marion weet als geen ander hoe je Spanje het beste kunt ontdekken, waar je moet zijn voor verse, lokale producten of een heerlijke maaltijd en een goed glas wijn. Marion houdt zich bezig met communicatie en marketing, de promotie van bestemmingen en de organisatie van evenementen. Ze heeft gewerkt voor internationale reisorganisaties, schrijft voor diverse media en heeft een uitgebreid netwerk van contacten in Spanje.

verantwoordelijk toerisme

De laatste tijd is ze zich steeds meer gaan toeleggen op duurzaam toerisme. Zelf spreekt ze liever van ‘verantwoordelijk toerisme’. Ze houdt haar Nederlandse lezers graag op de hoogte van bijvoorbeeld fiets- en wandelmogelijkheden in minder bekende gebieden in Spanje met aandacht voor het milieu en respect voor de cultuur.

Spaanse Vias Verdes

Marion werkt samen met Destinationmakers aan de promotie van de Spaanse Vias Verdes in Nederland.

“Samen vonden we een perfecte match door mijn netwerk en knowhow van Spanje te combineren met de doortastende werkwijze van Marjan.
Zo brengen we het Spaanse en Nederlandse denken en uitvoeren mooi in evenwicht.”

Marjo Kuilman

Marjo is tekstschrijver en redacteur. Ze maakt content voor websites, artikelen, speeches en blogs in het Nederlands én in het Engels. Haar vak leerde ze in de praktijk bij uiteenlopende bedrijven en (reis)organisaties. Ze groeide op in het buitenland, en spreekt wel zes verschillende talen.

Inmiddels werkt ze alweer een aantal jaren voor Destinationmakers. Ze schreef en redigeerde teksten voor de Haarlemse Vrijheidswandeling (en maakte ze daarvoor een Engelse vertaling), brochures over de Spaanse Vias Verdes, het Limburg Magazine en het Noord-Hollandpad.

“Ik hou van wandelen, van schrijven en van de verhalen die mensen vertellen.

Het maakt mijn werk voor Destinationmakers iedere keer weer nieuw en anders.”

Marieke van de Graft

Marieke van de Graft is grafisch ontwerper, gevestigd in Eindhoven. Met passie voor kleur en vorm maakt ze fris, helder en toegankelijk werk. Haar goeddoordachte concepten vormen een duidelijke, communicatieve boodschap. Ze werkt in opdracht van zowel de commerciële als de non-profit sector, vooral voor culturele organisaties en de toeristische sector.

Marieke heeft een hecht netwerk van professionals waarmee ze samenwerkt. Zo heeft ze met het team van Destinationmakers een aantal edities van Limburg Magazine gemaakt. Ze gaat graag nieuwe, inspirerende samenwerkingen aan en houdt ervan werk te maken dat iets toevoegt en dat – naast de opdrachtgever – ook haarzelf verrast.

“Je kunt door zoveel geïnspireerd worden. Zolang je goed kijkt, luistert en nieuwsgierig blijft, ligt het voor het oprapen. We zijn met zoveel schoonheid omgeven.”